Jesteś tutaj: Strona główna > Aktualności> XXIV KONFERENCJA DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ WSPOMAGANIE ROZWOJU KOMPETENCJI DIAGNOSTYCZNYCH NAUCZYCIELI

XXIV KONFERENCJA DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ WSPOMAGANIE ROZWOJU KOMPETENCJI DIAGNOSTYCZNYCH NAUCZYCIELI

XXIV KONFERENCJA DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ WSPOMAGANIE ROZWOJU KOMPETENCJI DIAGNOSTYCZNYCH NAUCZYCIELI


WYDARZENIE ROKU

XXIV Krajowa

Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej

Pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej i Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Chcesz uzyskać maksimum wiedzy na temat egzaminu ósmoklasisty – zgłoś swoje uczestnictwo!

Pamiętaj: Specjaliści systemu egzaminów zewnętrznych to najlepsze źródło wiedzy!

Zapraszamy:
Nauczycieli, doradców metodycznych, konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli, pracowników wyższych uczelni, badaczy na kolejną ogólnopolską konferencję tym razem ukierunkowaną na wspomaganie rozwoju kompetencji diagnostycznych nauczycieli.
RODN „WOM” w Katowicach
 27-29 września 2018 r.
Organizatorzy konferencji:
RODN „WOM” w Katowicach, PTDE,  OKE w Krakowie, OKE w Jaworznie
Zgłoszenia 

Informacje organizacyjne 

  TEMATYKA

 I. Diagnoza przebiegu uczenia się – rola doradców metodycznych i konsultantów w podnoszeniu jakości tej diagnozy

 Rozróżnianie wewnętrznej i zewnętrznej motywacji do uczenia się, pobudzanie motywacji wewnętrznej

  1. Rozpoznawanie umiejętności praktycznych i poznawczo-teoretycznych ucznia, prowadzenie obserwacji pracy ucznia w toku lekcji
  2. Ocenianie stanu a ocenianie rozwoju osiągnięć ucznia, wdrażanie koncepcji edukacyjnej wartości dodanej

 II. Diagnoza wyniku uczenia się – rozszerzanie i pogłębianie przygotowania nauczycieli w tym zakresie

 Interpretacja oczekiwanych, rejestrowanie i analiza uzyskanych wyników uczenia się, stosowanie nieformalnych metod sprawdzania osiągnięć uczniów – ustnych,  pisemnych i praktycznych; indywidualnych i grupowych

  1. Zastosowania standaryzowanych narzędzi pomiaru dydaktycznego, szacowanie rzetelności i trafności programowej  wyników pomiaru: wersje próbne egzaminu ósmoklasisty.
  2. Ocenianie kształtujące i ocenianie sumujące osiągnięć uczniów, naturalne i regulowane składniki oceny szkolnej

 III. Diagnostyka edukacyjna na szerokim świecie

 Nowe idee i ich aplikacje  w światowej diagnostyce edukacyjnej

  1. Międzynarodowe badania osiągnięć szkolnych  problemy metodologiczne,    reanalizy, popularyzacja wyników i analiza ich znaczenia dla polskiego systemu edukacyjnego
  2. Sprawozdania z wizyt studyjnych i własnych doświadczeń edukacyjnych w różnych krajach świata, bliskich i dalekich 

 IV. Inne tematy z zakresu diagnostyki edukacyjnej

   RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI

 

< Powrót do listy